perjantai 3. joulukuuta 2010

Oi katsohan lintua oksalla puun...

Ajatella, että on jo joulukuun kolmas päivä... Maanantaina on Suomen itsenäisyyspäivä, mutta meillehän se on ihan normaalipäivä. Ei tajua nämä saksalaiset juhlistaa Suomen itsenäisyyttä :) Kiitos lukuisista kommenteista, teidän innoittamina olen heilunut kameran kanssa tänään jälleen ahkerasti. Tällä kertaa lintuparat oli mun kohteena :) Kun en saanu tarpeeksi hyviä kuvia puissa olevista linnuista, niin huijasin vähän ja houkuttelin ne siemenillä meidän parvekkeelle :) Noh, on noissa muutama kuva ei-lavastetuista-linnuistakin.

En edes yritä nimetä näitä lintuja, koska täytyy tunnustaa, että en tosiaan ole mikään lintubongari (mun biologian ope varmaan häpee mua :D)... Sen nyt ainaki tunnistin, että punatulkkuja ei joukossa ollut. Linnut on nättejä, siinä syytä kuvailla niitä!










Ahne pikkuinen tuli meidän partsille :)


Sulat on tosi kauniita...











Tää pullee lintu on jotenkin tosi ihana :)













Keskiviikkona oli jouluavajaiset raatihuoneentalolla. Lapset lauloivat mukana, kun tarha esitti muutaman joululaulun. Poika varsinkin antaumuksella veti enkuksi joululauluja :)


Ja vielä pari kuvaa lapsista eilisen tarhapäivän jälkeen. Lunta on!






Olin juuri kertonut, että mennään laskemaan mäkeä :)




Sinivalkoista viikonloppua (teille sinne Suomeen piiiiitkää vkloppua!)

5 kommenttia:

  1. Oikein kauniita kuvia. Millaisella kameralla kuvaat? Itse olen suunnittelemassa kameran ostoa joten vinkkejä otetaan vastaan.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista! Meillä on itseasiassa kaks järkkäriä, uudempi on D90 (jolla olen nämä viimeisimmät kuvat ottanut) ja toinen vanhempi on D50. Kumpikin on hyviä, objektiivejä sitten vaan vaihdellaan kuvattavan tilanteen mukaan. Nikoneja ainaki voin siis oman kokemuksen mukaan suositella!

    VastaaPoista
  3. No huh, ku kauniita kuvia!!! Ja mitkä ihanat räpsyripset tuossa viimesessä kuvassa, huoh... Hyvää Itsenäisyyspäivää sinne Saksan maalleki!

    VastaaPoista
  4. Todella onnistuneita , kauniita kuvia.
    Linnut on kyllä niin suloisia ja sulat tosiaankin kauniita.
    Oi miten suloiset lapset.
    Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  5. Kiitos kommenteista! Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista