perjantai 24. toukokuuta 2013

Terveiset Italiasta!

Kauniit terveiset upealta Gardajärveltä! Täällä alkoi viime viikon perjantaina koululaisilla kahden viikon helluntailoma ja me suuntasimme heti illalla kohti Italiaa ja kaunista Gardajärveä. Huh, menomatka oli aika puuduttava, reilun 400 km matkaan saatiin kulumaan ruuhkien vuoksi 7 tuntia! Pääasia oli kuitenkin, että pääsimme ehjänä perille ja lepäämään hotellille. Säät olivat vaihtelevat: välillä aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta ja välillä vettä tuli kuin saavista. Pääsimme kuitenkin tekemään kaikkea, mita halusimmekin: uimaan hotellin uima-altaalle, katselemaan maisemia, markkinoille ostoksille ja syömään paikallisia herkkuja. Täydellinen loma siis!

Hotellissa oli kotieläimet sallittuja, ja lapset ihastuivatkin toisten asukkaiden koiraan :)

Uima-altaalle mentiin heti ensimmäisenä aamuna kokeilemaan vettä.

Salameja ostarilla.

Uimisen jälkeen lähdimme ihailemaan Gardajärveä lähempää, mutta sitä ennen piti ikuistaa lapset ja oliivipuu  (joita olikin siellä tuhansittain!)

Gardajärvi

Maisemat ovat aivan uskomattomat, kun vuoret reunustavat järveä. Kuvat eivät missään muodossa anna oikeutta upeille näkymille!

Rannalta kerättiin kotiin mukaan simpukoita.

Lasten mielestä parasta Italiassa on, uimisen lisäksi, jäätelö!

Poika voisi elää pelkällä jäätelöllä :)

Ja mitäs sitä Italiassa illalliseksi syödäänkään ;)

Ahkerin simpukoiden kerääjä

Viimeisenä päivänä ajoimme lähikylään markkinoille ja saimme peräkonttiin ihan kiitettävästi täytettä :) Upea kokemus oli tämäkin, tosin niitä viinejä ei näkynyt markkinoilla missään...

Gardajärvi on ihana, voisin mennä uudestaankin. Kotimatka sujui mukavasti neljään tuntiin ja oli haikea palata kotiin ihanan loman jälkeen. Onneksi loma jatkuu vielä reilun viikon!

Ihanaa viikonloppua kaikille!

1. Hei ihanuus! Mekin olemme olleet Gardalla. Lensimme muistaakseni Muncheniin ja ajoimme koko perhe ja vanhempani kivaan perhehotelliin. Kävimme myös Venetsiassa ja Veronassa, ja kiersimme järveä. Kaunis paikka! Mukavaa viikonloppua!

2. Voi upeus mitkä kuvat, kerrassaan mahtavat!

3. Ihania kuvia ja toi halauskuva on aivan ihana :)

4. Ihania kuvia ja niin muistoja herättäviä!
    Olemme ajaneet järven molempia puolia asuntoautolla, pysäytelleet kaupunkeihin ja kyliin ja herkutelleet juuri sillä ihanalla jätskillä.
    Mun ei auta miettiä lomaa ja matkoja ennenkuin syksyllä, mutta onneksi sain piristystä näistä kuvista! Kivaa viikonloppua teille!

5. Todealla kauniita kuvia ja voin vain kuvitella kuinka kaunista siellä Gardajärvellä voi olla!

6. Kiitos ihanista kommenteista! :)